Samo se prepusti i prati partnera. Poveži se, prati osjećaj….
Samo kreni s objavama, moraš krenuti, odvaži se…
Prvi koraci nekome su lagani, a netko se muči. Sve što radimo ima pravila, ali traži i osjećaj. Za ono što radimo, za to kako plešemo…
Proteklih godinu dana provela sam prisutna na LinkedInu, Facebooku, Instagramu i Twitteru. Objavljivala sam blogove, objave, kratke priče, citate, fotografije, poneki video.
Pratila samo što drugi rade, savjete koje dijele, uzimala u obzir što kažu same društvene mreže prodajući svoje usluge.
Ove godine manje sam plesala tango i više sam lagano koračala po društvenim mrežama. Došla sam do nekih uvida koje dijelim s vama. Ovo su samo uvidi i moja razmišljanja iz pozicije Gospođe konzultantice imenom i prezimenom.
Namjerno ne kažem savjeti jer kao i u tangu, svatko od nas u određenom trenutku mora negdje pohraniti mnogobrojne savjete te pronaći svoj put i donijeti odluku kako će plesati.
Koju društvenu mrežu odabrati?
Onu koja najviše odgovara vašim preferencijama.
Npr. Twitter nije mreža koju ja pratim. Ne odgovara mi priča kratkih objava. Prema Instagramu sam također imala otpor, ali mi se sviđa što se publika manje žali i ne ulazi u preduge rasprave. LinkedIn polako postaje zanimljivo mjesto. No, ukoliko Facebook opstane, on će i dalje ostati moja društvena mreža broj jedan.
LinkedIn zajednica pokušava biti opuštena i simpatična, no još je jako daleko od toga. Što god mislili o Facebooku, tamo smo i dalje najviše mi. Simpatični, bezobrazni, pismeni, nepismeni, veseli, tužni, nahranjeni i uvijek lijepi.
Tango zajednica je također jedna velika društvena mreža u koju uvijek rado svraćam. Zajednica u kojoj nije važno kojim se poslom baviš već samo želiš li plesati, družiti se i upoznavati svijet uz pomoć zagrljaja.
Što objavljivati?
Što god predstavlja vas. Pišite, prenosite, dijelite sve ono što ste vi.
Imala sam dvojbe kako trebam razdvojiti sadržaj za npr. LinkedIn i Facebook. Taman kad sam to htjela napraviti pristigla mi je statistika web stranice i potvrdila kako najveći broj čitatelja mojih blogova svih tema dolazi s Facebooka, uključujući i teme koje sam planirala isključivo preusmjeriti na LinkedIn.
Također sam napravila statistiku i ustanovila da mi je Facebook „poslao“ veći broj klijenata nego LinkedIn. I to baš opet iz područja koje sam htjela isključivo usmjeriti na LinkedIn.
Kad god nemate ideju što objaviti, uvijek možete podijeliti neki zgodan tango video. U tango zajednici često se šalimo kako bez obzira na svakodnevnu gužvu, uvijek imamo vremena pogledati što je netko obavio na temu tanga.
Koliko vrijede lajkovi i komentari?
Puno je savjeta kako biti popularan. No, pitanje koje se postavlja znači li to da nam je popularnost donijela više posla i klijenata. Najčešće da, ukoliko se radi o ciljanoj prodajnoj kampanji. Međutim, to je i dalje neusporedivo s rezultatima prodajnih kampanja ukoliko se radi o prodaji predmeta, kozmetike i slično. Onoga što se lako naruči i odmah plati. Onoga za što nema pitanja kako ću ja i što će mi to, hoću li imati vremena i da li je to puno posla. Ono što se samo kupi jer je baš na akciji i nakon što smo provukli karticu više ništa ne moramo. Kao npr. nove tango cipele.
Da, mogu potvrditi da popularnije objave privlače više potencijalnih pratitelja, širi se mreža, to je i smisao društvene mreže. No, ne mogu reći da isključivo pomažu u prodaji konzultantske usluge. Nju mora i dalje pratiti vaša izravna komunikacija, osobno predstavljanje, a dogodit će se da će broj prodanih mjesta za edukaciju ili savjetovanje ponekad biti veći od broja lajkova jer je netko dalje podijelio vašu objavu, proslijedio nekoj svojoj mreži. Netko je najčešće napravio nešto, a da vi nemate tu informaciju u obliku lajka i komentara.
Zato treba samo nastaviti raditi, i naravno pratiti statistiku.
Očajavanje nad nedostatkom uzdignutog prsta ili srčeka je naprosto gubljenje vremena.
Ljudi cijene kada im odgovorite na komentare. No, morate cijeniti i sebe te jasno izreći kada se ne slažete, imate drugačije mišljenje, a ukoliko je potrebno i blokirate određenog pratitelja.
Fotografija, video, tekst, sve zajedno ili odvojeno?
Ukratko, fotografija je i dalje broj jedan svake objave. S tekstom ili bez. Video se gleda, ali jako kratko, većinom par sekundi. Ponekad je tekst dovoljan sam za sebe. Ima vrlo uspješnih objava tog tipa. Čak i onih koji nemaju niti jednog emotikona.
Redovno objavljivanje na društvenim mrežama traži vrijeme. Ja sam odabrala pisati u kombinaciji sa fotografijama. Odabir fotografije uvijek me izludi i utroši više vremena nego pisanje same priče. O kompatibilnosti fotografije, web stranice, društvene mreže itd. da i ne pričam. To je i razlog što još nisam prešla na video produkciju. No, osobno sam više sklona čitanju nego gledanju video priloga.
Fotografije koje me prikazuju u tango izdanju donose najviše pozornosti. To je i razlog zašto sam se poigrala s tangom za potrebe ove priče. No, u toj igri moramo biti svjesni da se mogu dogoditi i situacije u kojima će fotografija nadvladati ono što smo napisali (a to isto nama koji volimo piskarati donosi razočarenje).
Zašto je on/a toliko popularan/na?
1. Zato što je uspješan/na i svi volimo učiti od takvih osoba.
2. Zato što ljudi misle da od nje ili njega mogu imati koristi (npr. radno mjesto, preporuka, pokloni).
3. Zato što svojim objavama zabavlja publiku, a svi vole ljude koji donose dobro raspoloženje.
Ne uspoređujte sebe u odnosu na pojedince koji predstavljaju velike sustave s izdašnim budžetom za marketing. Ne očajavajte zato jer ste stavili objavu o vašoj novoj usluzi, a odaziv je mali.
Greška koju svi radimo na društvenim mrežama je što većinu naših pratitelja predstavljaju naši prijatelji, obitelj, poznanici i kolege. Dobar dio naših pratitelja su i naša konkurencija. Većina njih će pratiti naš rad i tu i tamo lajknuti, ali oni neće kupiti naše usluge.
Nisam stručnjakinja za marketing, ali kakvu god reklamu platila, uvijek mi je donijela posla. Društvene mreže u konačnici i žele da mi kupimo upravo tu uslugu od njih, a one nam onda otvaraju vrata koja najčešće i jesu zatvorena jer je sustav tako zamišljen.
Pripremiti li ne objave unaprijed?
Priprema objava unaprijed svakako će vam olakšati posao i osigurati redovitost u objavljivanju. Zasigurno treba manje vremena da odjednom sve pripremite, zakažete objavljivanja i onda ste mirni.
Međutim, ono o čemu treba voditi računa je da ipak svaki put provjerite da li se objavilo ono što ste pripremili, da li je ta objava primjerena zbog nekih drugih događaja koji su trenutno aktualni (npr. dogodila se velika nesreća u vašoj zemlji, a vaša objava priča o tome da danas odlučite biti veseli i da slavite današnji dan). Također, ponekad ćete željeti napraviti objavu kako biste komentirali neki trenutni događaj itd. te treba uzeti u obzir da li je u koliziji s već objavljenim. Potrebno je računati i na to da će objava možda imati puno komentara i pitanja što će tražiti dodatni angažman s vaše strane.
Koliko objava u kojem vremenu?
Neki objavljuju svaki dan, neki jednom tjedno. Učestale objave svakako privlače više pratitelja i podižu vašu vidljivost. Moj odgovor bi bio, učestalost objava ovisi o tome koliko imate materijala i koliko toga želite reći.
Uvidi u objave će vam dati i informaciju kada je vaša publika najviše aktivna, pa i prema tome možete planirati objave. Dobit ćete uvid i koje su objave dobile najviše pažnje. Korak po korak otkrivate što su interesi vaših pratitelja. Međutim, ne znači da i vi ne možete biti kreator interesa.
Da li da angažiramo nekoga da nam radi objave?
Moje je najveće razočaranje kada utvrdim da iza određene stranice koja ima ime i prezime u stvari ne stoji ta osoba već netko pruža tu uslugu. Te stranice odmah prestajem pratiti. Jednostavno, nisu autentične. Koliko god društvene mreže bile predstavljanje neke druge stvarnosti, na njima se ipak sve vidi i otkrije, pa tako i to tko je autor objava i čita li autor komentare i poruke pratitelja.
Zašto ne odustati?
Društvene mreže mnogi gledaju kao izvor frustracija. One nas često izazovu u onim područjima u kojima smo najslabiji. Digne nam živac neki komentar, svađali bi se, ljubomorni smo na druge koje smatramo uspješnijima, izluđuju nas oni koji stalno nešto objavljuju…
Ukoliko sve to što nas živcira i stvara nelagodu pretvorimo u jednu igru u kojoj smo odlučili igrati po malo svaki dan te tražiti kako biti bolji, domišljatiji ili jednostavno održavati disciplinu možemo otkriti puno toga o sebi, o našim suradnicima, klijentima i potencijalnim klijentima.
Otkrit ćemo puno o životu. Ovakav stav čini i pojedine plesače tanga atraktivnijima od drugih.
Društvene mreže su jedan veliki plesni podij na kojem ima dovoljno mjesta za sve plesače, uključujući ponekad i za muziku uživo.
Stoga, uzdignite glavu, ispravite se, udahnite, nabacite osmijeh i krenite! S vremenom dosadi samo sjediti i gledati kako drugi plešu.
Comments