Preskakanje koraka u obavljanju posla/radnog zadatka je i kao preskakanje stepenica. Brzo se umoriš, velika je vjerojatnost da pogriješiš ili napraviš neku štetu, najčešće sebi. Na primjer krivo staneš i uganeš nogu.
Klijenti, nadređeni, suradnici i mi sami često želimo obaviti posao čim prije i uz što manji trošak bilo kojeg resursa. To je glavna zamka u kvalitetnom pružanju usluge i obavljanju posla.
Bez obzira što je određeni korak dio procesa, predviđen procedurama ili ugovorom, često se nađe netko tko će radi vlastitog komfora i želje da budemo čim prije gotovi reći: „Ma dobro, ne treba to. Možemo i bez toga.“
Obratite pažnju na ovaj sitni, a tako povodljivi detalj. Slušajte. Opažajte. Reagirajte.
Svaki recept za kuhanje govori o pripremi jela. Daje nam upute koje je radnje potrebno obaviti i sastojke koristiti. Odgovor na pitanje zašto nam kolač nije uspio je najčešće u preskakanju radnje ili nekorištenju određenog sastojka.
Prije nego što započnemo vježbati, zagrijavamo se. Za odlazak na sastanak proučavamo dokumente, pišemo natuknice. Za odlazak na intervju proučimo potencijalnog poslodavca. Za provedbu edukacije ispitujemo potrebe i očekivanja.
Male radnje odnosno koraci u procesu rada i pružanja naše usluge su ono što ostavlja dojam. Šalje poruke da imamo standarde i najvažnije da znamo što radimo.
Ja na primjer inzistiram da svaki ugovoreni posao ima mali akcijski plan. Taj plan definira što su zadaci klijenta, tko ih treba provesti i do kada. Na njih se naravno nadovezuju zadaci koje trebam ja odraditi.
Na taj način osiguravam prebacivanje isključive odgovornosti za obavljanje posla na mene. Klijent ostaje uključen. Prati napredak u obavljanju posla. Prati rad svoga tima i naravno prati što ja radim. Ima priliku reagirati odmah, a ne čekati da ja sve završim. Na taj način moji zahtjevi i pitanja djeluju kao mali zadaci i radnje. Svi su uključeni i uče o procesu. Npr. prisutni su u svakoj fazi izrade prijedloga projekta, strateškog plana, pripreme edukacije. Posao se na taj način pretvara u jedan proces u kojem svi uključeni uče.
Meni taj mali akcijski plan omogućava da imam stalnu komunikaciju s klijentom i redovno dobivanje povratne informacije. Kad god sam preskočila ovaj korak nastao je problem.
Kad god sam popustila pritisku da nam ne treba plan u pisanom obliku jer ćemo se lako već usput dogovoriti, nastao je problem.
Definiranje malih, naočigled nevažnih koraka u našem radu je put ka izgradnji standarda naše usluge. Ti mali koraci su upravo standardi koji čine razliku.
Comments