Očekivanja od konzultanta su uvijek visoka. Očekuje se da konzultant odradi, popravi, unaprijedi ono što najčešće nije cijeli tim u nekoj instituciji ili organizaciji. Očekuje se da nakon jedne edukacije koju će održati svi odmah to primjenjuju i problem riješen.
Takav stav najčešće podupiru i sami konzultanti obećavajući kako će baš njihova intervencija riješiti situaciju. Pogotovo su česta obećanja kako smo mi bolji od drugih, kako ćemo to bolje odraditi. Pratili smo mi situaciju i znamo što treba.
Dijelim s vama deset jednostavnih pravila kojih se pridržavam u svom radu. Ona mi pomažu da se bolje pripremim za suradnju s klijentom i služe mi kao podsjetnik u situacijama kada zapnem. Pomognu mi u procjeni situacije i utvrđivanju narednog koraka.
1. Razjasnite očekivanja na početku svakog angažmana, budite jasni oko toga što ćete raditi i što očekujete da radi vaš klijent. To vrijedi i u slučaju treninga, coachinga, savjetovanja, pripreme dokumentacije…
2. Ne obećavajte nemoguće kada ste već dobili posao. Ne govorite klijentu da ne brine jer ćete vi to srediti.
3. Procijenite situaciju i potrebe. Pružite jasnu povratnu informaciju oko toga što mislite da treba. Provjerite s kojim resursima klijent raspolaže (ljudi, novac, vrijeme, znanje). Napravite zajednički plan ili predstavite plan oko kojega ćete se usuglasiti. U planu navedite rokove i imenujte odgovorne osobe.
Dogovorite provjeru ispunjenja plana u redovnim vremenskim intervalima (tjedno, mjesečno, ovisno o angažmanu).
4. Osigurajte pisani trag. On je podsjetnik i dokaz što ste dogovorili.
5. Prilagodite provedbu plana okruženju. Komunicirajte s klijentom ukoliko nešto treba mijenjati.
6. Ne tražite stalne izgovore zašto nešto ne može. Dajte klijentu više vremena ukoliko je potrebno da bi odradio zadatak. Pripremite dodatne upute ukoliko je potrebno. Održite dodatni trening ili predložite još jedan susret.
7. Budite jasni ukoliko više ne možete odrađivati posao zato jer vam klijent nije dostavio podatke, samo dio onih koji su trebali pohađati edukaciju su bili prisutni, nije odradio dogovoreni zadatak ili akcijski korak.
8. Pričajte o tome što je utjecalo na tu situaciju. Što se može promijeniti ili prilagoditi. Tražite nove načine pristupa situaciji.
9. Ukoliko smatrate da dalje više nikako ne možete, izrecite to! Neće biti ugodno. Možda će se vaš poslovni odnos završiti, a možda će biti pokretač promjene.
10. Budite i sami spremni na promjenu kao što očekujete i da vaš klijent bude.
Ovo je priča sa savjetima i iskustvima iz moje prakse. Više ovakvih priča možete pronaći na www.andrejatonc.hr. Za sva vaša pitanja javite se na info@andrejatonc.hr.
댓글